Facebook znów na cenzurowanym

  

W ramach ugody zawartej z Amerykańską Federalną Komisją Handlu (FTC), Facebook musi zapłacić rekordowe 5 mld dolarów kary. Powodem są powtarzające się naruszenia prywatności użytkowników serwisu społecznościowego.

Portal CNN podał, że to najwyższa kara w historii FTC, niemniej jej wysokość odpowiada wysokości miesięcznych przychodów serwisu Facebook. Za zatwierdzeniem ugody zagłosowało 3 członków Komisji, którzy reprezentowali Partię Republikańską. Dwóch członków reprezentujących demokratów sprzeciwiło się. Uznali oni, że sankcje nałożone na Facebooka są zbyt łagodne.

Z informacji pochodzących od spółki wynika natomiast, że spodziewała się ona wysokiej kary i już wcześniej zdecydowała o zabezpieczeniu środków pieniężnych na ten cel.

Jednocześnie Facebook zobowiązał się do utworzenia specjalnego komitetu, który ma nadzorować sposób, w jaki spółka wykorzystuje dane osobowe.

Decyzja FTC może wyznaczyć nowy standard dla ochrony danych osobowych w USA.

To nie pierwsze problemy Facebooka z amerykańskimi władzami w kontekście ochrony prywatności i danych osobowych użytkowników. W kwietniu 2018 r. Mark Zuckerberg zeznawał w tej sprawie przed Kongresem. Więcej informacji tutaj: https://abcrodo.kalata.eu/2018/04/11/co-ujawnil-ceo-facebooka-przed-amerykanskim-kongresem/

Zamieszczono jeden komentarz dotyczący “Facebook znów na cenzurowanym

  1. Zwrotka: Czy Amerykanie będą mieć nową agencję ds. ochrony danych osobowych? – ABC RODO

Dodaj komentarz